torsdag 15 november 2012

Reflektionsfrågor kring planteringslådorna

Det mesta gick ganska bra. Jag blev ganska snabbt klar med min modell och min skiss blev jag helt nöjd med. Min skiss blev finare än min modell. För att det var svårare att få kanterna som den form man ville ha.


Jag hade velat få min modell att få bättre kanter och få båda sidorna likadana. 

Förändringen mellan min skiss och när jag skulle bygga modellen var att det var mycket lättare att rita skissen men annars var det inte så stor skillnad. 

Problemen kan vara att försöka få kanterna och så fina så möjligt och spetsen längst ner kan nog också vara svårt att göra i verkligheten.

För att lösa detta kan man såga av istället för att slipa och vara noga.

Lecablock är gjort av lecakulor som är gjort av bränd lera.

Det är lätt att mura med lecablock, det är bra. De är också ganska lätta att såga igenom jämnfört med tegel och sten.

Lecablocken går sönder väldigt lätt om man råkar tappa dom. Det är nackdelen.

Det är mycket lättare att såga igenom lecablock än tegel och sten. Trä passar inte bra till planteringslådor. Jag tror att det är därför vi använder lecablock.
Puts lägger man på för att det ska bli en jämn yta på lecablocken men också för att det ska bli snyggt.

Lecablocken påverkar varken negativt eller positivt på vår miljö eftersom det är av lera.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar