måndag 10 september 2012

Hattanalys


Jag heter Johanna och mitt smeknamn är Hanna. Min favorit plats är hemma på mitt rum. För att det är mysigt. Jag har en pappa och en bror. Min bror (Henrik) är 16 år. Vi bor på en bondgård utanför Svalöv. Byn heter Rävatofta. Min mamma var från Kalifornien, så jag är halv Amerikan. Men hon finns inte längre nu. Min favorit mat är pizza och taco och jag går inte på någon sport. Att gå på en sport vill jag fast har inte tid och så bor jag för långt bort. Jag gillar på sätt och vis inte att bo långt bort och på sätt och vis gillar jag det. Det dåliga är att jag inte kan vara med kompisar lika ofta och det positiva är att jag gillar att vara med naturen och mina djur. Spindlar tycker jag inte om, vet inte riktigt varför. Jag tycker inte heller om när någon ljuger för det känns som att man inte kan lita på den personen längre då. Det allra bästa jag vet är att vara ute med mina djur och bara lyssna på fåglarna kvittra på sommaren. Att vara i stan med en kompis gillar jag också fast jag gillar mer att vara i en skog och/eller på landet. Men det är bra att variera. Fotografera är också något jag tycker om. Det jag gillar mest är att fota himlen och naturen, kanske också mina djur ibland. Jag är inte så bra på det men jag gillar att rita när jag har tråkigt. När jag pratar länge med någon ibland så lyssnar den personen inte och det är jobbigt för då måste man berätta om allt. 

3 kommentarer:

  1. Plus : Jag tycker att du skrev bra med mycket bra information .
    Jag tycker att du beskrev väldigt bra och du kom med bra saker .
    Du motiverar varför du inte gillar vissa saker och varför du just gillar den saken och det är väldigt bra.
    Minus : Jag tycker att du kanske ska variera du skrev tex :Vi bor på en bondgård utanför Svalöv. Byn heter Rävatofta. Du kanske kan skriva istället Vi bor i Svalöv och byn heter Rävtofta .
    Intressant : Du skrev mycket intressant tycker jag och jag gillar det du skrev . :DDD

    SvaraRadera
  2. P. Du har skrivit en lång text som man förstår
    M. Tråkigt det med din mamma och att du inte kan gå på en sport för att du bor för långt bort
    I. Att du är halvamerikan

    SvaraRadera
  3. PLUS: Man kunde lite leva sig in i hur det är att bo på landet xD Och jag tyckte det var en lagom lång text och det var intressant :D
    MINUS: Jag tyckte inte det var något minus med texten, tyckte den var bra.
    INTRESSANT: Du berättade mycket om vad du gillar och inte gillar med och om personer, typ. Det var intressant för ungefär halva texten var om det :)

    SvaraRadera