måndag 17 september 2012

Läxorläsning

När brukar du göra dina läxor?
› Ungefär en timme efter jag kommit hem. Först brukar jag vila lite och vara på datorn, sen gör jag läxorna.

Hur lång tid brukar de ta? 
› Det är olika. När det te.x är språk läxor så tar det bara en kvart och sen matte läxa kanske en halvtimme.

Har du problem med att hinna göra alla läxorna? I så fall varför - och vad gör du då?
› Nä jag brukar hinna göra alla läxorna men om jag inte hinner så gör jag det kvällen innan eller på morgonen.

Var brukar du göra dina läxor?
› På mitt skrivbord i mitt rum eller på köksbordet.

Beskriv hur det ser ut på din läxplats/ dina läxplatser.
› Ibland kan det vara lite stökigt på mitt skrivbord men i så fall städar jag undan det innan jag börjar göra mina läxor. Jag har min dator där. Sedan på köksbordet är det helt tomt och så har jag mycket plats.

Vilka läxor är lätta att göra? Varför? 
› Engelska och Spanska läxor tycker jag är lätta för att jag har lätt för engelska och ganska lätt för Spanska. Engelska är lätt för mig för jag pratade engelska hemma innan med min mamma.

Vilka läxor är svåra att göra? Varför?
› Komma ihåg och kunna allting i NO:n.

Vilken typ av läxor passar bäst som hemarbete? Finns det kanske rent av sådant som man gör bättre hemma än i skolan?
› Jag tycker det är bättre att läsa hemma för man kan lätt bli distraherad av annat i skolan när man läser.
 


3 kommentarer:

  1. Det kan vara bra att prova olika minnesknep om man tycker det är svårt att komma ihåg en massa saker i NO:n. Ta t ex mindmaps eller stödanteckningar till hjälp.

    SvaraRadera