fredag 9 november 2012

Uppsats- Gud vad pinsamt!

Hej! Jag heter Amanda Christensen och jag bor i Ekhen. Idag är inte en helt vanlig dag. Utan idag ska jag och mamma shoppa tillsammans! Det är inte ofta vi kan vara tillsammans så mycket men eftersom det är lördag idag så har hon tid för mig. Mamma jobbar som doktor. Så därför tar hon mycket tid åt till det på vardagarna. Jag gillar att vara med min mamma. Min pappa och min mamma är skilda och det kan vara lite jobbigt ibland, för jag får inte träffa min pappa så mycket. Han bor 45 minuter härifrån. Jag brukar åka tåget dit en gång i månaden. När jag är där så har vi jätte kul tillsammans. Han är arbetslös precis nu men ska nog få ett jobb snart.

Jag har precis vaknat och ska äta frukost nu. En macka med nutella är det bästa jag vet. Jag tog fram allting och precis när jag satt mig ner kom mamma in i köket yr vaken.
-Oj, är du redan vaken, gumman? sa hon med en röst som lät väldigt förvånad.
-Jadå! Vi ska ju gå och shoppa om 1/2 timme! Är du inte glad? sa jag och lät nästan lite orolig vid den sista meningen.
-Jo, ja, ja det är jag...
Sen gick hon bara till sitt sovrum igen. Jag kände mig besviken. Hon lät inte trovärdig alls.

Efter jag ätit klart frukosten gick jag till mitt rum igen och tog upp datorn. Min bästa kompis Sara var inne på chatten. Hon var glad att jag var inne. Vi pratade ett tag och hon sa att hon och hennes familj skulle gå och bada. De skulle passa på nu, när det är en sådan här varm sommardag. Jag önskar mamma också ville göra sådana saker med mig oftare.

En timme hade nu gått och mamma hade fortfarande inte kommit ut från sitt sovrum sen imorse. Jag kunde inte vänta längre nu. Nu gick jag upp ur min stol och gick bort till hennes sovrums dörr, öppnade dörren långsamt, där låg hon. Hon hade somnat igen! Snabbt gick jag till hennes säng och väckte henne.
-Ska vi sticka nu? sa jag och suckade.
Snabbt som ögat var hon uppe och hade klätt på sig.
-Ja, jag är klar i alla fall! sa hon precis som om inget hänt.
-Då sticker vi! sa jag glatt.

I bilen var vi nu och hade precis börjat köra. Det tar en kvart att köra ditt. Så vi hade tid att prata lite. Det var roligt att prata med henne, för det var inte hon hade tid med det. Det gick ganska snabbt att komma fram till shoppingcentret. På parkeringen såg jag en i min klass som heter Samuel. Jag har varit kär i honom sedan 3:an och nu går vi i 8:an. När vi kom in så gick vi direkt in på en kläd affär. Jag såg en helt fantastiskt fin tröja, som jag bara måste ha! Mamma sa att jag skulle prova den så jag gick till provrummet. Den passade perfekt! Jag gick ut i affären för att leta reda på mamma. Jag hittade inte henne. Det var då jag såg henne. Hon var i en affär precis bredvid. Jag gick snabbt ut för att hämta henne när det började pipa jätte högt. Nu förstod jag inte vad som händer. Jaja, tänkte jag och gick bort till mamma. Då kom det massor av säkerhets vakter och kollade runt.
-Vad gör du, Amanda! skrek nästan mamma. -Du har ju tröjan på dig fortfarande! In med dig igen!
Nu märkte jag det. Jag hade tröjan på mig! Och den var larmad! Så fort jag kunde sprang jag in till affären igen. Åh nej, Samuel i min klass hade sett allting. Det kom säkerhetsvakter till mig och frågad om det var min tröja. Röd som en tomat blev jag och sprang in till provrummet igen och bytte om.

När vi kom hem sprang jag in till mitt rum och låste dörren. Åh, vad ska jag göra nu. Samuel kommer berätta för alla i klassen. Alla kommer tro att jag är en tjuv...

2 kommentarer:

  1. Gud vad bra!!! Mycket bättre än min!! :D<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! De e den säkert nt :o ! Ska läsa din nu <3

      Radera